hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| استراتژی شهرداری شیراز تسهیل کار همه مردم است

فارس| استراتژی شهرداری شیراز تسهیل کار همه مردم است

شهردار شیراز با بیان اینکه با رانت و رانتی عمل کردن مخالفم گفت: استراتژی ما در شهرداری تسهیل کار همه مردم و برنامه‌ریزی برای انجام امور همه شهروندان است و نه عده کم زیاده‌خواه.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور شهرسازی شهرداری شیراز ضمن یادآوری فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر در خصوص همراهی و انجام امور همه مردم گفت: عده کمی از مراجعین به شهرداری انتظار دارند که مدیریت شهری فراتر از ضوابط و مقررات قانونی و شهرسازی عمل کند. درصورتی‌که وظیفه ما فراهم کردن فرصت برای همگان و انجام امور همه مردم بر اساس ضوابط و مقررات است.

او خطاب به ناصر رضایی مدیرکل جدید امور شهرسازی تأکید کرد: در حوزه شهرسازی نیازمند تحول هستیم که تغییر نگرش، تغییر ضوابط و تفویض برخی اختیارات به شهرداری‌های مناطق می‌تواند زمینه‌ساز این تحول باشد. این تحول باعث می‌شود بتوانیم پاسخگوی بهتری به شهروندان باشیم. شهردار شیراز با تأکید بر اینکه حفظ کرامت شهروندان در اولویت برنامه‌های من است، افزود: معاونت شهرسازی و معماری و حوزه شهرسازی مناطق بیشترین جایی است که باید به حفظ کرامت شهروندان توجه شود. ضروری است این نگاه در مجموعه شهرداری ایجاد شود که قرار است کار شهروندان را با حضور و برخورد مؤثرتر و تعریف فرایندهای کارآمدتر تسهیل کنیم. اسکندرپور ضمن اشاره به سوابق علمی و ویژگی‌های رفتاری رضایی خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید امور شهرسازی باید دارای دو ویژگی مردم‌داری و پاک دستی باشد. مردم‌داری در نتیجه کار درست و تسهیل و تسریع در پاسخگویی و پاک دستی در نتیجه شفافیت، قانون‌گرایی و جلوگیری از ایجاد رانت محقق می‌شود. شهردار شیراز صدور الکترونیک استعلامات و پروانه‌های ساختمانی را ضروری دانست و از حوزه معاونت شهرسازی و معماری خواستار اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه شد. او در این مراسم که با حضور تعدادی از شهرداران مناطق یازده‌گانه شیراز برگزار شد، اضافه کرد: وظیفه حوزه معاونت شهرسازی و معماری سیاست‌گذاری است و مناطق نیز مجری این سیاست‌ها هستند. با در پیش گرفتن این رویکرد شاهد تحرک بیشتری در مناطق خواهیم بود. نوذر امامی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: اداره کل شهرسازی ویترین و تبلور خدمت‌رسانی شهرداری به شهروندان است و پروژه‌هایی همچون احیا و بازآفرینی محور زندیه، محور عرفان، باغ ایرانی و بازنگری باغات قصردشت در این حوزه انجام می‌شود. ازاین‌رو به سیما و منظر شهر باید از دید شهرسازی نگاه کرد. امامی بر تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی، عدم خلافی و استعلامات تأکید کرد و افزود: حوزه شهرسازی بر درآمد شهرداری تأثیرگذار است و ازاین‌رو مدیران و کارشناسان این حوزه متخصص، متعهد و قانون‌مدار باشند. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز خواستار تسهیل امر سرمایه‌گذاری و استقبال از سرمایه‌گذاران شد و افزود: سرمایه‌گذاری به کارآفرینی و اشتغال که نیاز امروز جامعه ما است منجر می‌شود، ازاین‌رو باید با رعایت قانون و مقررات از سرمایه‌گذار استقبال کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد